Telo

utorok 27. mája 2014

"Resuscitujeme" vlásky s bezfarebnou HenneColor- bylinkovou

    Keďže sa mi podarilo úspešne zmaturovať a oficiálne je zo mňa slečna záchranárka, schválne som použila sloveso "resuscitujeme" (oživujeme), lebo moje vlasy boli už totálne v ohrození a potrebovali zachrániť. :D Milovníčky prírodnej kozmetiky už  určite vedia o čom bude tento článok a verím, že si na svoje prídu aj dámy, ktoré hennu ešte nevyskúšali. Ja osobne som ju takisto teraz skúšala po prvýkrát.
    Takže pekne poporiadku. Už vyše polroka si nechávam odrásť čiernu farbu, bez akéhokoľvek premelírovania a podobných vecí. Boj je to síce ťažký, ale ja som trpezlivý kozorožec, ktorý vie, že "trpezlivosť ruže prináša". Vlasy som si farbila na čierno od svojich 16-tich rokov. Minulý rok, niekedy v zime, som sa rozhodla, že s čiernou končím, keďže som prišla na to, že mi nepristane, že ma nebaví farbiť sa každé 3 mesiace a že chcem svoju pôvodnú farbu (niet nad prirodzenosť :) Odvtedy som nechala farbu prirodzene odrastať bez akýchkoľvek zásahov. Možno sa zhrozíte nad tým ako môžem vydržať ten odrast. V podstate nemusím. Mám to šťastie, že som prirodzená tmavovláska, takže odrast vidno len na slnku. Jediné s čím musím bojovať sú neskutočne suché vlasy v dolnej polovici hlavy, kde je ešte stále farba. Nehovoriac o farebnom odtieni od mahagónovej až po fialovú. Nestačím sa niekedy čudovať :D Dlhšiu dobu som hľadala nejaký spôsob ako tie suché vlasy vyživiť. Masky nejako extra nepomáhali, keďže moje vlasy majú tendenciu sa po nich mastiť (hlavne kokosová, och to bolo, ešteže bol víkend) :D Nakoniec som narazila na hennu. Vravím si, prírodná farba super. Idem si už en pohľadať odtieň a tu naraz hop, henna prirodzene farbí do teplých odtieňov. To som nechcela, keďže mne teplé odtiene absolútne neladia s pleťou. Potom som sa dočítala, že pridaním indiga a rôznych ingrediencií môžem dosiahnuť popolavú hnedú. Už som sa začala tešiť, ale prišlo ďalšie hop, keď som po dočítani tejto informácie zistila, že to indigo sa z hlavy vymyje skôr a nakoniec z toho aj tak bude farba s teplými odleskami. Nie toto fakt nie :) No a nakoniec, keď som to už chcela vzdať, som zistila, že existuje aj henna bezfarebná, ktorá vlasy nezafarbí (of course), ale dodá im výživu a zabezpečí krásny lesk. Davaj het objednávať.
 
    Rozhodla som sa pre Henne Color bylinkovú z eshopu http://www.bionatural.sk/quinquina-henne-color-100-g-bylinkova-p-1448.htmlb je to 100 g balenie za 5,90 €

Samotné hennovanie
Potrebujeme:
-hennu
-prevarenú vodu (cca 60°, ale pri bezfarebnej to nie je také podstatné)
-nekovovú nádobu
-niečo s čím to budeme nanášať (nakoniec to aj tak boli ruky)
- ja som pridala ešte 1 PL olivového oleja (odporúča sa pridať rôzne oleje na zjemnenie vlasov a zvýraznenie lesku: olivový, jojobový, makadamiový, mandľový, takisto aj éterické oleje pre lepšiu vôňu)
- potravinársku fóliu, ktorou si nahennované vlasy obtočíme

Postup:
- vlasy si umyjeme a trošku presušíme
- zmiešame vodu s hennou a pridáme ingrediencie "podľa chuti" :) Čo sa týka množstva henny, ja mám vlasy cca niečo po lopatky a nižšie a použila som polovicu balenia, čiže 50g (bohate stačilo)
- vymiešame hustejšiu kašu (POZOR na pridávanie vody. Robte to pomaly a poriadne miešajte, inak to bude veľmi riedke a bude Vám to stekať dole krkom)
- môžeme začať s henovaním (rukavice pri bezfarebnej henne nie sú potrebné)
- ak máme vlasy nahenované, obtočíme si hlavu potravinárskou fóliou a na to si dáme ešte čiapku alebo uterák
- necháme pôsobiť 1-6 hodín
- potom hennu zmyjeme vodou a šampónom (priznám sa, ja som šampón nepoužila, henna však šla dole bezproblémov)
- vlasy necháme voľne preschnúť




                                                 henna vymiešaná s vodou a olivovým olejom


Tadá, konečný výsledok :) Bohužiaľ, neurobila som fotku pred, lebo som sa ponáhľala a keď som zistila, že by to bolo vhodné, vlasy som už mala mokré. Ja osobne však vidím rozdiel. Vlasy skutočne dostali lesk a regeneráciu, a čo sa veľmi teším, že som prestala "snežiť". Čoskoro opakujem, keďže sa mi zvýšila polovica balenia a pri najbližšej objednávke objednávam opäť :)





by: Katy







5 komentárov:

  1. Super recenzia. Henna je skvela. Ja pouzivam medenu, vraj sa mi hodí :-) kadeco do nej popridavam, hotová alchymia. Vlasy henujem už vyše dva roky, takze uz aj chemicka farba mi celkom odrastla. A je to vidiet vlasy su zdrave a menej mi padaju. Mam eshop s prirodnou kozmetikou www.naturalisvita.sk. Najdes tam aj hennu a mnoho iného. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem za tip, urcite sa pozriem :).......ja som bola naozaj prekvapena, ze mi dala vlasy do kopy uz po jednom pouziti. Keby mi osobne sedeli teple farby, tak idem aj do farebnej henny urcite. Ale pri bezfarebnej ostanem :)

      Odstrániť
    2. Tiez som tomu neverila až kym som neskusila. Ja som si roky farbila chemickou na hnedo a nakoniec som zistila ze hneda mi vobec nepasuje :-) v medenej sa citim najlepsie. Teraz chcem skusit cistu hennu a ibistekovy prášok :-) vysledok by mal byt viac do červena. Na leto trosku zmena.

      Odstrániť
  2. Pekný článok, ja henujem dlho :)
    Avšak, čo sa týka konečnej fázy, tak sa odporúča nezmyť si hennu šampónom, len vodou, poprípade balzamom. Vtedy su aj tie vlasy mäkšie, ked je to s balzamom :)
    Ja som to skusala všelijak, nakoniec som si našla tu správnu cestu :)
    Prajem vela stastia v dalsom henovaní :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem :) Vcera som opat henovala a zmyla som to samponom a vlasky boli dost tvrde, nabuduce vyskusam ten balzam :)

      Odstrániť